Tuesday, July 20, 2010

Raya

21/07/2010 - Rabu

Smlm dgr kat berita radio.. ckp myb taon depan merdeka n raya aidilfitri.. serentak! kemungkinan jatuh pd raya ke2. apapun.. itu taon depan.. apa yg aku nk citer kali ni.. raya taon ni..
diam tk diam.. rupa2nya lg 3 wks to go.. utk masuk ramadan. dah masuk ramadan.. mesti nk syawal.. kan.. biarpun org akn selalu ckp.. poser pun belum.. 'tp sbb poser pun belum', tu la.. tailor aku dh tk amik tmphan bj melayu cik abg!!! uwaaaa!!!!... puas merayu2.. last2.. dia kata... akan amik bj pompuan n budak2 je...
ini gara2 sibuk kesana kemari la.. start bulan 5 ari tu.. smpi terlupa nk beli kain ela... padan muka aku!!!
akhirnya.. 3 ari lps tailor tu tk nak amik baju hby, cepat2 aku turun ke nilai sq.. carik kain ela.. dan.. jam2 tu jugak gi antar ke umah tailor.. :p
dan mungkin ari yg bertuah kot, sbb dah berkira2 nk beli baju yg dah siap je buat ayahnya.. alih2.. kedai kain tu amik tmph utk hby aku.. itupun mula2 dah tk nk amik.. mungkin sbb regular customer.. so.. amik le.. tk tau la.. sesuai atau tk dgn citarasa laki aku.. tengok je la bila dah siap nnt..
lupa nk ckp.. raya taon ni.. kaler tema.. purple.. nk pink sikit!!! mmg canteekkkk!!! (kat mata aku la.. hahaha...).
still psl raya.. kan entry yg lps aku ckp.. itu weekend yg last aku sibuk ngan kenduri kawin.. so.. weekend baru ni.. aku tk kemana2.. duk kat umah je.. n.. dpt ler kemas umah.. sabtu n ahad tu.. itupun tk abih kemas.. ari sabtu kemas master bdrm je... dr tghari smpi ke mlm..
pastu ahad lak.. kemas living hall.. esp.. rak buku2 aku tu dan juga kemas fridge.. pun sari suntuk gak mengerjakannya.. smpi sakit2 pinggang la dibuatnya..
apapun.. mmg puas hati n berbaloi duk umah weekend nih.. penat2pun.. ttp hati senang!!!
tinggal kemas bilik budak2 ni.. ngan bilik belakang.. n dapur!!!
mungkin akan disambung weekend ni pulak!! sbb rasa2nya tk kemana.. maleh nk balik kg!!!
umah kg.. bila balik nnt baru kemas kat sana pulak!!!
aduh... still a bz wk nmpk gayanya..
dan nxt week, weekday.. plan amik off 1 ari.. ingat nk turun KL, shopping bj raya budak2 pulak.. :p
kuih raya?? dlm perancangan ngan alin.. :p

No comments:

Post a Comment